OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Markens ide!

Go down 
+3
Big C
Voodoo
Marken
7 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Marken




Antal indlæg : 8
Age : 32
Localisation : 3K1l0-G4nqb4nq3rz! -- haha :P
Arbejde på projektet : Inspiration og IC
Registration date : 05/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTirs Apr 08, 2008 11:18 pm

"Hey guys, Marken er tilbage med jer på modding projektet, og til min ankomst har jeg også en ide som jeg har udarbejdet og snakked med Voodoo om Smile, here it goes:"

Ideen er udsprunget af 2 faktorer (Og lidt inspiration fra 'I am Legend'), den ene faktor er;
2012 pricippet om at største dele af menneskeheden vil gå under og at polerne vil vende. Dette medfører nyt klima, og en ny menneske race.

Den anden faktor er et citat fra filmen "Fight Club";
"In the world I see - you are stalking elk through the damp canyon forests around the ruins of Rockefeller Center. You'll wear leather clothes that will last you the rest of your life. You'll climb the wrist-thick kudzu vines that wrap the Sears Tower. And when you look down, you'll see tiny figures pounding corn, laying strips of venison on the empty car pool lane of some abandoned superhighway." -Tyler Durden

Sæt de to ting sammen, og du har et godt koncept til et mod. Her er min kladde ide til moddet:

Dette er selvfølgelig en Work In Progress (WIP)

Forstil jer; Cyrodiil blev indtaget 100 år tilbage af Sheogorath, der efter sin kamp med Jyggalag kedede sig. Sheogorath tænkte så derfor "Jeg kunne godt tænke mig at indtage hele Tamriel". Det gjorde han så, 'The Mad God' er jo en stærk gud. Han dræbte største delen af alle racerne, men få overlevede, samt få dyr og andre væsner. Men Sheogorath kunne ikke lide Cyrodiil så han tog hjem til sit eget plan, hindsides Nirn, og lod Cyrodiil og resten af Tamriels ruiner være for sig selv. 100 år efter har de resterende overlevende begyndt at danne stammer, et "Hunter-Gatherer" samfund som man kalder det. I et forladt og overgroet Cyrodiil, der ikke er blevet rørt af humaniske racers industrielle hænder, hvor naturen vokser frit over det hele, selv fra rod til top på White Gold Tower. I denne verden er hverdagen en kamp om overlevelse, hvor dine betroede våben er dine hænder, og alle dyr er dødsensfarlige, "only the fittest survive!" Very Happy

Det jeg så vil frem til er at hele Cyrodiil er ødelagt, alt er i ruiner, og alt er overgroet af forksellige former for planter. Nogle steder vil der være levn fra fortiden (Ayleid ruiner osv.) Andre steder vil der være gamle slagmarks lign steder, efter kampen mod Sheogorath, evt. nogle meteor kratere (Hvis Sheogorath havde brugt det i krigen Razz) Eller andre ting. Men en vigtig detalje er det med at verdenen er overgroet, så man kan fornemme at her har været en stor civilisation før, men som nu er forsvundet, og snart glemt. Her er lidt inspirations pics (concept art):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Kudzu_on_trees_in_Atlanta%2C_Georgia.jpg
http://www.streetsblog.org/wp-content/uploads/2007/08_20/Crescent_Kudzu_2.jpg
http://www.sethbarnes.com/blogphotos/sethbarnes/www/kudzu_barn.jpg
https://2img.net/r/ihimizer/img131/4845/311overgrownxu5.jpg
http://www.albion.edu/blogs/media/building.jpg

En anden ting vi har snakket om er 'open citys' hvor alle byerne er åbne, så du kan vadde lige ind i dem ude fra, uden at skulle loade. Dette vil give en enorm atmosfære når du kravler op i Chorrols ødelagte kirke, op ad alle planterne og kigger ud over resterne af byen, samt det vilde landskab uden for. Ang. selve landskabet synes jeg vi skal have samme stil som 'Unique Landscape' fra det officielle forum. Deres landskaber indeholder så meget atmosfære, og det er gerne der vi skal hen synes jeg. Men her skal det bare dække hele Cyrodiil (Hvilket vil blive et stort arbejde).

En anden ting er, at der skal være at våben finder du for det meste på jorden. Kommer du i kamp, samler du bare en gren op fra jorden og slår med den, eller en sten, eller en anden slags for hårdt materiale der findes i naturen. Ellers vil vi have et crafting system, som er meget populært på det officielle forum (Der medfører et i MMM pakken 3.0), som så vil være din adgang til mere avancerede våben. Detaljer omkring dette skal selvfølgelig diskuteres. Alt dette er som sagt WIP (Work In Progress) og alt skal diskuteres og besluttes i fællesskab.

Så her var mit, så kom med jeres om ideen, eller nye ideer! Very Happy


EDIT af Voodoo:
Har lige lavet billederne til links fordi skærmen blev vildt bred (:
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTirs Apr 08, 2008 11:30 pm

Jeg tror at det med at kunne samle pinde osv. op kan blive lidt et problem:S Crafting kunne man sikkert godt få med ved at bruge et af de systemer der allerede er lavet. De kunne jo godt have primitive smedjer, og der kunne være efterladte våben osv. fra kampene, men måske kunne man lave nogle retex, som er mere slidte og ser ældre ud f.eks. Smile

Ellers synes jeg vi måske skulle have Thieves Arsenal med, eller i hvert fald rope arrows derfra, som er pile hvor der falder et reb ned fra, man kan klatre op af, når den rammer noget. Kunne være meget praktisk Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTirs Apr 08, 2008 11:36 pm

1. Det er jo et mega stort projekt.

2. bliver verdenen ikke lidt kedelig uden så mange NPC'ere?
Tilbage til toppen Go down
Marken




Antal indlæg : 8
Age : 32
Localisation : 3K1l0-G4nqb4nq3rz! -- haha :P
Arbejde på projektet : Inspiration og IC
Registration date : 05/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTirs Apr 08, 2008 11:41 pm

1: Måske stort som i lang tid at lave, realistisk dueligt; jo! Det er ikke svært at lave disse ting, det tager bare sin tid.

2: En anden ide er måske at man er med til at starte en ny stamme, her vil der være nogle du kan snakke med, få questes af og alt det der. Men tror ikke verdenen bliver kedelig, desuden kan du slås mod de andre stammer, deres "medlemer" bliver npc'ere som bandits, marauders osv.
Tilbage til toppen Go down
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 12:01 am

Marken skrev:
1: Måske stort som i lang tid at lave, realistisk dueligt; jo! Det er ikke svært at lave disse ting, det tager bare sin tid.

2: En anden ide er måske at man er med til at starte en ny stamme, her vil der være nogle du kan snakke med, få questes af og alt det der. Men tror ikke verdenen bliver kedelig, desuden kan du slås mod de andre stammer, deres "medlemer" bliver npc'ere som bandits, marauders osv.

Okay. Tror jeg misforstod den Smile
Tilbage til toppen Go down
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 1:07 am

Det er en super sjov idé, selvom jeg nu bedre ville kunne forestille mig at Mehrunes Dagon nu slog til igen og så fik udslettet det meste af tamriel, før han endeligt blev besejret.

Men een ting bekymrer mig: STØRRELSEN! Det skulle være et lille og overkommeligt kom i gang mod hvor vi får lært at arbejde sammen som et team, uddelegere opgaver og får lært af vores fejl. Jeg tror stadig at det ville være det samme som at køre OBDK i sænk, at starte med sådan et stort mod.

Men jeg forstår dig, det er en fed idé og under alle omstændigheder bør vi ikke glemme den! Smile

Men har du ellers nogen ideer til at beskære den i omfang? Ved godt det er synd, men tror ikke vi har noget andet valg.
Tilbage til toppen Go down
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 1:13 am

Og så vil jeg lige tilføje at jorden har skiftet polaritet ret mange gange uden der er sket det store. Wink
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 9:14 am

hmm...normalt er jeg med på de kæmpe store projekter men det her lyder i mine øre for stort

historien er lidt tynd, men hvis man får overlevelses systemet til at virke er den også mere eller mindre overflødig.

Men synes ikke vi bør lave indgreb på den gamle verden, men vi kunne bruge ideen om primitive stammer, overlevelse og overgroede ruiner på en ø i stedet som vil være mindre og meget nemmere at overskue
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 11:22 am

vi laver en dub af det gamle worldspace, og kan så slette hvad vi vil tror jeg. Og ved at bruge tamriel, vil vi jo spare os selv for rigtig meget arbejde, som så allerede er lavet, og så bare tilføje ting. Derudover ville vi jo også kunne få et kort med.

Altså der vil være en masse med at ændre hvordan tingene ser ud, men det har vi heller ingen problemer med, og det kan alle stort set, i forhold til mange af de andre ideer, som kræver ting som vi ikke kan endnu, så risikoen for vi går død i dem er større vil jeg sige.

Historien kan man arbejde på. Jeg tænkte at det overordnede sådanset bare at samle folk rundt omkring i verden, og overtale dem til at rejse til ens tribe, og slå sig ned, så man evt. får flere og flere folk med tiden, det tror jeg godt vi kunne lave vil jeg tro.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 2:03 pm

jo men hvordan rejser man så tilbage til den gamle verden?? hvis vi ændre den gamle verden så forbliver den vil sådan og så kan man ikke bare tage frem og tilbage mellem gamle og nye quests og det ville være ærgeligt
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 3:39 pm

jamen som jeg siger laver vi en duplicate af det worldspace så de eksistere samtidig, uden vi ændre noget i det andet. Og tænkte at man sådan "rejste" imellem de to tider igennem f.eks. en vismand i Cyrodiil, som lader dig opleve fremtiden, eller en form for portal, og så kunne man evt. rejse tilbage gennem en Shaman i den anden verden, evt. en man skulle finde til sin stamme så man også kan komme hjem igen, og så er man fanget der indtil man finder ham (undtagen hvis man selvf bruger en konsol command)
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 6:34 pm

Okay fin ide Razz.
Bare ikke lige det med Sheogorath Razz.

Desuden er det et stort projekt, men ja vi kunne godt bruge Tamrial Razz.
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 7:06 pm

du havde lige dobbelt posted det samme så slettede lige den ene Razz
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 7:23 pm

Ok helt i orden Razz
Tilbage til toppen Go down
Marken




Antal indlæg : 8
Age : 32
Localisation : 3K1l0-G4nqb4nq3rz! -- haha :P
Arbejde på projektet : Inspiration og IC
Registration date : 05/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 9:40 pm

Okey guys,
1. først og fremmest så tror jeg ikke det bliver for stort, som Voodoo skriver prøver vi at duplikere Tamriel landspacet så vi rent faktisk ikke behøver lave noget groundmass til at starte med, vi behøver ikke ligge textures, vi har overordnet hele landskabet lavet for os, og vi har alle vores LOD problemer ordnet. Vi giver rent faktisk bare verdene et lille touch af glemsel Razz

2. Historien skal der arbejdes på, helt sikkert! Dette var noget jeg fandt på mens jeg sad og skrev mit første indlæg. Mehrunes Dagon er sikkert et bedre valg. Skriv hvis i har en god ide! Wink

3. Voodoo's ide med at du kan rejse frem og tilbage i tiden synes jeg er fed. Det kunne blive fedt. Og det er ikke sværer end at bruge samme mekanisme som i Shivering Isles, når du rejser mellem de to planer. Men jeg går stadig meget ind for at våben og udstyr "fremme i tiden" ikke skal være for avanceret da det nemlig ville ødelægge atmosfærren (mener jeg)

Og igen, projektet er stort ja, men så stort er det ikke. Ikke i forhold til nogle andre ideer der har været oppe at vende.

CoolFool: Størrelsen er jo som sagt forholdsvis stor. Og ja jeg går ind for at lave et lille projekt først- Men jeg har efterhåneden mange timer på bagen af ren og skær modding og legen rundt i CS, så hvis nogle af jer ikke så rutinerede kunne lave et lille mod selv til at starte med, så tror jeg vi alle kunne blive klar til en større omgang. BTW hvis vi fordeler stederne i selve Tamriel ud til hver bruger (fx. CoolFool tager Bravil Regionen. Voodoo tager Great Forest regionen. Marken tager Skingrad regionen. Big C tager Cheydinhal regionen, osv.) Så tror jeg ikke det bliver så slemt Smile

Men en måde man kunne beskære ideen på er at holde naturen nede, se lidt væk fra denne del af verdenen (altså skovene, bjergene, floder osv.) Og fokussere mere på selve bydelene, og få dele i naturen.
Overlevelses system er allerede lavet af andre mennesker i modding community'en. Alt fra crafting til "hunger, thirst, sleep" mods. Så det er intet problem. Det skal bare sættes ind og balanceres.

CoolFool: Jeg aner ikke noget om polerne, ved bare at det er en teori Razz
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 9:53 pm

ja det primære er jo egentlig at ændre byerne. Derudover skal der jo tilføjes nogle ting rundt omkring, men det er mest designmæssige ting, og dem har vi jo ikke rigtigt problemer med Smile Resultaterne vil jo være mere synlige med den her ide.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Marken




Antal indlæg : 8
Age : 32
Localisation : 3K1l0-G4nqb4nq3rz! -- haha :P
Arbejde på projektet : Inspiration og IC
Registration date : 05/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 10:08 pm

Jep helt sikkert Voodoo, så der er ikke så meget teknisk der skal laves. Så er det med questesne en anden snak. Men frem til det punkt er der ikke så meget teknisk Smile
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 10:43 pm

Synes, vi skal vente med at lave et stort projekt WinkRazz.
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 10:54 pm

hehe det sjovt som at i synes det her er så enormt, når man tænker på hvad i ellers har foreslået Razz men vi kan da sagtens lige lave noget småt noget først Smile men de andre ting der er foreslået vil ikke tage kortere tid en den her.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeOns Apr 09, 2008 11:06 pm

Ok Razz
Tilbage til toppen Go down
Marken




Antal indlæg : 8
Age : 32
Localisation : 3K1l0-G4nqb4nq3rz! -- haha :P
Arbejde på projektet : Inspiration og IC
Registration date : 05/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTors Apr 10, 2008 9:57 am

Ja jeg synes også vi skal lave en mindre ting først. Som en opvarmning, eller lign. Razz
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTors Apr 10, 2008 5:03 pm

Ja Razz.
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTors Apr 10, 2008 5:06 pm

tjek workshop tråden.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTors Apr 10, 2008 7:23 pm

Ok WinkRazz.
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitimeTors Apr 10, 2008 8:50 pm

Jeg syntes det er en fed ide, men kan også godt se at det bliver for indviklet. Nu ved jeg ikke lige hvor lang tid det tager at modde, men jeg kan se ud fra jer andres indlæg at det kommer til at tage sin tid.
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
Sponsoreret inhold





Markens ide! Empty
IndlægEmne: Sv: Markens ide!   Markens ide! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Markens ide!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Markens ide

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
OBDK :: Projektet :: Generelt-
Gå til: