OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Big C-idé 1

Go down 
+3
Lavopas
SeeEh
Big C
7 deltagere
ForfatterBesked
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 5:21 pm

Da jeg læste SeeEhs ide slog det mig:
Hvorfor ikke lave en historie som handler om en selv?
Altså hvor man skal finde ud af hvor man kommer fra, hvordan man blev skilt fra sin familie, som boede på øen førhen.
Så tager man tilbage til øen og finder ud af at der er en slags "krig" mellem nogle klaner på øen, og din familie er forsvundet.
Kan godt se det bliver lidt problematisk, når man har forskellige chars. Men det er vel altid de samme bedrifter man har lavet? Man starter altid med at man er i fængsel. Man er kort sagt altid den samme person. (ja jeg ved godt man ikke har samme class og navn, udseende osv.)


Sidst rettet af Big C Tors Apr 03, 2008 9:27 pm, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 8:36 pm

ikke nogen dårlig ide...men tror der skal arbejdes meget med den for at få alle detaljerne med...en så komplex ide fortjener at man ikke bare finder på en overfladisk historie men virkelig kæler for alle detaljer hvis det skal fungere...til gengæld vil resultatet blive bjergtagende hvis vi besider evnerne til at få det til at lykkedes
Tilbage til toppen Go down
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 8:57 pm

Så kunne vi bruge Seehs drømme ide. Forslag:

Man sover og får et mareridt hvor man står i ens brændene barndoms by. Familiens hus brænder og der er panik over alt. Der er et slag i gang mellem de to klaner på øen. Og du ser din familie blive fanget. Du vågner og beslutter dig for at rejse tilbage til øen for at se hvordan tingene står til.....


Sidst rettet af Big C Tors Apr 03, 2008 9:27 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 9:20 pm

Ja faktisk, for vi ved faktisk ikke i starten hvem man er. Kongen siger bare at man kommer fra himlen, så der må da være en logisk forklaring.
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 4:53 pm

så skulle det laves sådan så vi laver det som en alternativ start, så man starter spillet der og så ender i fængslet...? Men ved jeg ikke helt hvordan man gør Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 4:55 pm

Hmm nej jeg mente nu mere at man besluttede sig for at tage tilbage til øen. Ikke rigtig som start. Det ville være for svært....
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 7:27 pm

Big C skrev:
Da jeg læste SeeEhs ide slog det mig:
Hvorfor ikke lave en historie som handler om en selv?
Altså hvor man skal finde ud af hvor man kommer fra, hvordan man blev skilt fra sin familie, som boede på øen førhen.
Så tager man tilbage til øen og finder ud af at der er en slags "krig" mellem nogle klaner på øen, og din familie er forsvundet.
Kan godt se det bliver lidt problematisk, når man har forskellige chars. Men det er vel altid de samme bedrifter man har lavet? Man starter altid med at man er i fængsel. Man er kort sagt altid den samme person. (ja jeg ved godt man ikke har samme class og navn, udseende osv.)

synes at denne ide lyder som den bedste so far...selvfølgelig går jeg ind for min egen ide( det skal man jo) men eller vil jeg stemme på denne.
Tilbage til toppen Go down
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 9:06 pm

Det er en go' idé, men jeg tillader mig at tvivle på at vi skal vælge den her som vores første mod for det lyder komplekst.
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeLør Apr 05, 2008 5:15 pm

Rigtig god ide, synes jeg.

Den er jeg med på Very Happy.
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 5:29 pm

jeg tvivler også lidt på den som det første projekt, i hvert fald hvis vi ikke har nogle hardcore scripter, for med sådan en ide skal vi helt ind og rode ved nogle fundamentale dele af spillet, og tror man ville risikere major bugs :S

Med mindre det selvfølgelig bliver lavet som noget man oplever igen, som et flashback eller en drøm, men så vil det alligevel stadig være en svær opgave tror jeg :S
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
freyzon1

freyzon1


Antal indlæg : 4
Registration date : 27/06/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 6:20 pm

ja.. ehmm.. vi kunne lave en proluge <-- det er ikke sådan det staves >_> til oblivion hvor man ser hvad der sker og hvordan man kommer i fængsel til sidst og for hukommelsestab og så var der måske den gode og mørke side >_> den ene ville man komme i fængsel pga. en eller anden korrupt officer eller sådan nået og den anden ville man bare havde begået massemord Razz
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 8:17 pm

altså ja kunne jo være meget fedt med et alternativt start mod hvor du evt. blev spurgt om hvad du havde gjort og så kunne svare forskellige ting, og så oplever situationerne igen, men altså det er sgu nok for svært så noget andet Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 8:21 pm

freyzon1 skrev:
ja.. ehmm.. vi kunne lave en proluge <-- det er ikke sådan det staves >_> til oblivion hvor man ser hvad der sker og hvordan man kommer i fængsel til sidst og for hukommelsestab og så var der måske den gode og mørke side >_> den ene ville man komme i fængsel pga. en eller anden korrupt officer eller sådan nået og den anden ville man bare havde begået massemord Razz


Ja kunne være fint, men der skal også være en mening med hvad man vælger så.
Desuden siger man: "Jeg har ikke gjort noget" eller sådan noget.
Tilbage til toppen Go down
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 8:22 pm

Voodoo skrev:
jeg tvivler også lidt på den som det første projekt, i hvert fald hvis vi ikke har nogle hardcore scripter, for med sådan en ide skal vi helt ind og rode ved nogle fundamentale dele af spillet, og tror man ville risikere major bugs :S

Med mindre det selvfølgelig bliver lavet som noget man oplever igen, som et flashback eller en drøm, men så vil det alligevel stadig være en svær opgave tror jeg :S

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det er mere svært end de andre ideer. Jeg mente ikke som en start, men noget der kommer senere i spillet hvor man vender tilbage til øen.
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 10:13 pm

Jeg synes også det vil være bedre at lave det som et flash back i stedet for en alternativ start. synes ikke vi skal ændre på main gamet men bare bygge videre

desuden synes jeg vi skal prøve at gå i gang med det, vi ved jo ikke hvor svært det er før vi prøver det og hvis det er for svært finder vi bare en anden løsning.
Tilbage til toppen Go down
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeSøn Apr 06, 2008 10:53 pm

Nej i misforstår mig hele tiden Smile

Mente det som om man vender hjem til øen som en slags fortabt søn...
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeMan Apr 07, 2008 2:07 pm

ja det er også det jeg mener...men du sagde at man evt. kunne opleve nogle af sekvenserne som drømme, eller flashback. på den måde bliver det mere intens

f.eks kan man sige der ligger en lysende sten på bordet i ens barndomshjem og så får man et instant flashback om hvordan den er havnet der
Tilbage til toppen Go down
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeMan Apr 07, 2008 3:07 pm

SeeEh skrev:
ja det er også det jeg mener...men du sagde at man evt. kunne opleve nogle af sekvenserne som drømme, eller flashback. på den måde bliver det mere intens

f.eks kan man sige der ligger en lysende sten på bordet i ens barndomshjem og så får man et instant flashback om hvordan den er havnet der

Præcis hvad jeg mente Smile
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitimeMan Apr 07, 2008 10:41 pm

jeg syntes det er en rigtig rigtig god ide med sådan nogle flashback Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
Sponsoreret inhold





Big C-idé 1 Empty
IndlægEmne: Sv: Big C-idé 1   Big C-idé 1 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Big C-idé 1
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
OBDK :: Projektet :: Generelt-
Gå til: