OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 SeeEh - ide

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 12:01 am

Okay here goes

jeg har spekuleret over hvordan man laver en fængende historie og er kommet frem til det her...
normalt handler spil som oblivion om store krige og episke pilgrimsrejser, men fælles for alle disse er at de er meget uvedkomne. jeg mener man bør skrive historier om personer. derfor lagde det klart at det selvfølgelig skulle hadle om THE EMPEROR...(jeg vil lige på nuværende tidspunkt sige at jeg aldrig har gennemført main questen så måske er der usammenhænge) jeg forestiller mig at man får et lille hint om Uriel septin fra evt. hans "forsvunde" dagbog. her viser det sig at hans mord var bestilt af ham selv!!!!! han nævner en skult ø (vores land) og skriver at man der vil kunne finde hans hemmelighed. Man skal så efter at have løst en gåde bruge the amulet of king(man kan lave en quest for at få fat i den) som nøjle og den vil låse op til det nye sted...det kan godt være et fængsel som i har fåreslået. her har jeg ikke tænkt videre men jeg ved dog at der SKAL være overraskelser ellers bliver det kedeligt...og man kan evt. få emperor til at fremstå som den onde og det allersidste ender med en battle med Ghost of emperor hvis i kan følge mig Wink desuden giver det anledning til at digte hele hans forhistorie og lave en masse quests på det
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 12:08 am

Jeg er lige kommet i tanke om at der evt. kan være et drømmesystem hvor man om natten drømmer (spiller) at man er en af kejserens soldater som f.eks kæmper side om side med captain renault og på den måde fortælle hans historie fra en anden synsvinkel. lidt ligesom i oblivion hvor man skal rejse ind i drømmene på han den der mage den amuletten
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 12:23 am

Din drømme ide lyder fed, selvom den måske kunne være lidt svær at lave... Men man må se Smile
Selve din ide er også god, men tror måske det bliver svært at finde på så meget der ikke skal ødelægge lore, passe til MQ som er der nu osv Smile
Men det da nogle fede ideer du har Smile og ja overraskelser skal der være Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 12:50 am

Fint med en idé mere, det store problem er så bare at du ikke har gennemført mainquesten og at der derfor er ting som er (meget) "usammenhængende"(hvor langt kom du forresten?).

Med fare for at afsløre main questens slutning:

1. At Uriel Septims mord skulle være bestilt af ham selv forekommer for mig ligeså realistisk som at marsmænd skulle have bygget The Arcane University. Hvis han skulle have bestilt sit eget mord, ville det sige at han skulle være i ledtog med de grusomme Mythic Dawn, Mankar Camoran og Mehrunes Dagon, hvilket er meget usandsynligt i min optik.

2. The Amulet of Kings blev destrueret meget effektivt til sidst. Derfor vil det kræve at vi finder på en lang historie om hvordan den kan komme tilbage igen, hvilket med stor sandsynligt ville virke ret søgt.

Derfor er jeg bange for at vi får svært ved at bruge ideen i den nuværende form. Noget andet er også at ideen ikke virker ret "færdig". Det er mere noget tankespind og så er det svært at skulle stemme om den kan bruges eller ej pga. de mange variabler.

Derudover virker den noget ambitiøs af et første mod at være. :)Det lyder måske lidt hårdt, men jeg vil hellere sige det ærligt end at skulle pakke det ind med fare for at blive misforstået.

Ser vi bort fra at de ideer med Amulet of Kings og Uriel Septim der har planlagt sit eget mord ikke passer ret godt ind i loren, så er dine ideer set som enkeltstående indfald ret gode. Smile Men som sammenhængende idé halter den desværre... Razz

Men lad det nu ikke stoppe dig, vi kan sagtens bruge dine kreative ideer. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 9:05 am

Hey

Tak for respons...jeg kan godt se at nogle af tingene ikke hænger sammen Laughing
i har ret med at det vil blive meget svært at lave af en første mod så tror vi skal gemme det til eventuelle senere mods

dog synes jeg stadig vi bør inkludere kendte npc fra main historien ind i vores mod, da det giver en mere indlevende effekt
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 4:31 pm

lyder sku fed nok. Jeg vil stemme på denne, for i denne er der mere historie i Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 8:48 pm

Voodoo skrev:
Din drømme ide lyder fed, selvom den måske kunne være lidt svær at lave... Men man må se Smile
Selve din ide er også god, men tror måske det bliver svært at finde på så meget der ikke skal ødelægge lore, passe til MQ som er der nu osv Smile

det er netop det der er meningen...at bryde møstret er bestemt ikke altid en dårlig ting, og det er her man virkelig kan få nogle overraskelser syet ind i historien...hvis vi vil arbejde videre med min ide eller bare dele fra min ide så kan vi alle sammen tage os af forskellige dele af historen da den er meget vidtrækkende...en kan f.eks beskæftige sig med hvorfor emperor ville slå sig selv ihjeld så det skulle se ud som et mord mens en anden skriver manuskript til hvordan man genvinder amulet of the kings som blev destrueret kan jeg så forstå (husk på det er en magisk verden så alt kan ske). hvis vi alle sammen er med tror jeg ikke det vil være så uoverskueligt alligevel og på den måde ved folk også hvad de skal lave og vi kommer på den måde i gang med noget
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 11:54 pm

Jeg vil lige give en fuld beskrivelse af hvad jeg har tænkt mig med min ide ligesom Voodoo/.... har gjort

Jeg vil skrive et åbentmanuskript hvor jeg forklarer hele sagaen og sætter tegn ind i teskten hvor der skal uddybes som vi så kan sætte i andre folk til hvis vi vælger at lave videre på ideen

det vil blive uploadet snarest muligt så hold øje med denne tråd Very Happy
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 7:16 pm

The Emperor’s secret (et midlertidig navn som sagtens kan ændres)

Når i støder på en * betyder det at der skal uddybes mere da jeg ikke på nuværende tidspunkt har bestemt mig for hvad der skal ske, og det er også op til jer så vi får alle de kreative ideer med i historien. Flere hjerne tænker jo bedre end en.

Efter at man har gennemført Oblivion kommer der en mand med hætte over hoved så man ikke kan se hans ansigt*, uden at sige et ord overrækker han spilleren et brev hvori der står noget med at uriel har et gemt kongekammer hvor han opbevarede alle sine mest værdifulde skatte. Man får et fingerpeg om hvor det er og drager så af sted til det skjulte kongekammer. Efter at have undgået utallige fæller åbner man døren ind til det hemmelige kammer og finder intet andet end en et brev på en skrivepult. Man samler det op og læser det. Heri står allerførst:” når du læser dette vil jeg ikke være blandt os længere…*. Man finder ud af at kejseren er blevet myrdet af hans egen fri vilje. Brevet beskriver en glemt ø som man aldrig har set da den er omgivet af en konstant tyk tåge og har altid været refereret til som det ukendte. Hans brev slutter pludseligt med blod på nederste side og et eneste ord som er ”brug amuletten”. Man skal herefter finde information om hvad det er for en amulet der er tale om og det viser sig selvfølgelig at det er amulet of the king. Man ved den er destrueret så man skal opsøge en hidtil ukendt person i mage guild som ved noget om amuletten. Der går rygter om at amuletten ikke kan destrueres og det vil man udnytte. Derfor skal man ved hjælp af magi bringe amuletten tilbage, hvordan*. Efter at have genvundet amuletten skal man bruge den at navigere til det ukendte med skib. Amuletten vil i måneskin lyse voldsomt op jo tættere man kommer på det ukendte jo stærkere vil den lyse og man kan på den måde finde den ukendte ø. Man tager med et skib og efter at have navigeret støder skibet pludselig på grund. Man begiver sig sammen med 5, 6 andre i land og ser sig lidt omkring. Der går ikke længe før man kommer væk fra de andre. Og bliver pludselig angrebet af monstre fra alle sider. Man bliver så reddet af nogle soldater som man så finder ud af har arbejdet for uriel* men var blevet efterladt på øen. Man får ikke at vide hvorfor, men de har et tilflugtssted som man bliver taget med hen til. Fra første nat man er på øen vil man hver nat drømme* at man er en af de fortabte soldater og kæmper sammen med uriel i fortiden og får indblik i hvorfor han til sidst tager sit eget liv, og hvorfor det skal se ud som et mord. Efter den første nat får man i sin første drøm set et sted hvor der skete noget som har stor indflydelse på uriels liv* man skal så i vågen tilstand prøve at finde dette sted som er på øen. Det er en lang tur med masser af gåder og skjulte tegn lidt som en skattejagt og når man finder stedet venter der en stor overraskelse*

I gider sikkert ikke læse mere lige nu men i skulle på nuværende tidspunkt også have en god ide om historien og mulighederne for at digte videre. Håber i finder den spændende og fængende samt kan se mulighederne i den frem for begrænsningerne.

- SeeEh
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





SeeEh - ide Empty
IndlægEmne: Sv: SeeEh - ide   SeeEh - ide Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
SeeEh - ide
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
OBDK :: Projektet :: Generelt-
Gå til: