OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Coolfool/Voodoo-Ide

Go down 
+2
Big C
Voodoo
6 deltagere
ForfatterBesked
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeOns Apr 02, 2008 4:04 pm

Her er det Coolfool og jeg har snakket om Smile Coolfool har skrevet meget af det, men jeg har tilføjet lidt i slutningen. Så Coolfool må lige sige om han er enig osv Razz men vi er rimelig tilfredse med det, men kan godt være der bliver tilføjet/rettet noget.


Det tager udgangspunkt i at der under Tiber Septim og krigen mod Redguardsne, bliver bygget et meget stort fængsel på en ø som skal huse alle krigsfangerne. Det her fængsel bliver bestyret af en grusom Inspektør der har en hobby som necromancer.
Den her hobby har han rig mulighed for at dyrke her da Imperiet på den tid har meget andet at se til end at tjekke hvad der sker på fængslet. Ergo ryger der nogle fanger i svinget en gang imellem.
Som håndlanger, har inspektøren en forstander som er ligeså grusom og holder vældig meget af tortur. Alle fangerne er enormt skræmte naturligvis og i alt hemmelighed planlægger de at gøre oprør.
Det sker så en dag og vagterne bliver overvældede og gør alt for at de her fanger ikke vil kunne slippe ud. De gør nemlig det, at de blokerer den eneste ind- og udgang til fængslet hvilket spærer fangerne, de resterende vagter og necromancer-inspektøren inde.
Fængslet har en hemmelig korridor hvor ligene af de døde fanger bliver vakt til live af necromancer-inspektøren og hvor han laver forsøg med dem. Derinde forskanser inspektøren sig og med tiden opnår han sit mål om at blive lich.
Fangerne derimod har problemer med at overleve med den sidste mad og vand der er i fængslet, så der opstår hurtigt grupperinger som slås mod hinanden. De døde vagter og fanger bliver spist, men lidt efter lidt dør alle fangerne af sult og tørst . Inspektøren håndlanger dør efter at have blevet tortureret af fangerne som hævn for det han har gjort.

Lang tid efter det her kom der en lille landsby til. Desværre skete der så det at de blev nysgerrige efter hvad den her gamle ”borg” blev brugt til og hvad den indeholdte. De mest modige og nysgerrige fjerner den her blokering af indgangen og 2 vover sig derind, men da de aldrig kommer tilbage igen, bliver folk skræmte og tør ikke at komme tilbage til ”borgen” igen som ligger lidt udenfor landsbyen.
Men de har åbnet indtil det gamle fængsel og jævnligt ser folk rædselsfulde ting og bliver kidnappet. Det er her man selv kommer ind.


Ting på øen:
Borgen bestod altså af et fængsel/hjem for inspektøren. Inde i borgen er der et hemmeligt kammer hvor inspektøren af og til lavede forsøg med fangerne, men under det kammer ligger et skjult sanctuary hvor han gemte sig under og efter oprøret. Det hele har ikke været brugt meget længe. Der kan evt. også være et rum med en skjult lem ned til en hule hvor en af vagterne (som var vampyr) havde lavet forskellige ting.

Udover ruinen ligger der også en lille landsby på øen med folk der er rejst dertil og har bygget byen. Der ligger

”Nobledude” har investeret mange penge i en vin-farm på øen, og lever sammen med sine tjenestefolk.

Der ligger muligvis også en lille skov/lund på øen, hvor inspektøren har nydt at slippe sine fanger løs for at jage dem, derfor er der også forskellige… ”ting” der.


Ideer til quests:
”Nobledude” kan give dig questet, efter du har hørt det som rumour i Cyrodiil og er rejst dertil.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Big C




Antal indlæg : 21
Age : 32
Arbejde på projektet : Skrive
Registration date : 07/11/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 8:48 pm

Rigtig god ide. Men det virker som om man hurtigt kan "løbe tør" for quests...
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 9:23 pm

Big C skrev:
Rigtig god ide. Men det virker som om man hurtigt kan "løbe tør" for quests...

Det har du ret i... Efter min menig, skal vi finde på en historie der giver en masse guf Smile For historien må ikke være for lang, men guffet må sku godt være langt, for man kan jo bare dele arbejdet op, så man laver selve mainquesten, og sætter det ind på fileplanet, eller hvad det nu hedder, derefter, kan man tilføje nogle flere quests, altså en update Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeTors Apr 03, 2008 11:49 pm

hey...gode ideer, men som Big C og Lavopas skriver så lyder det som om det kan blive lidt trangt med plads til alt andet

desuden synes jeg ideen som den er beskrevet der måske ikke er så uniq og enestående da der allerede i spillet er masser af dungeons med necromancere der "leger" med afdøde soldater. det er ikke for at disse jeres ide på nogen måde for den har et vist potentiale men ville måske virke bedre som en sidequest på en lille ø til vores store ø
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 9:56 am

Altså ikke for at være pessimistisk, men hvis vi skal lave noget bugfrit, fedt, detaljeret noget, i den størrelsesorden som i snakker om, så vil det altså tage flere år.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 1:48 pm

Voodoo siger det som det er. Og jeg kan ligeså godt slå fast med det samme at ø'en der udelukkende er tiltænkt at huse den ene quest der. Jeg synes heller ikke der skal være andre quests på ø'en da det tager fokus væk fra opgaven.

En historie med en masse guf kan vi lave når vi er blevet bedre. Så lad nu være med at få for højtflyvende tanker om vores aller første mod. Wink

Det skal jo bare være et mod der kan give os erfaring med at modde, skrive quests, uddelegere og arbejde sammen om det her. Eneste krav til moddet er at det skal være meget begrænset af omfang (let at gå til), det skal have en quest og det skal indeholde en nogenlunde troværdig historie. Smile
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 1:54 pm

CoolFool skrev:
Voodoo siger det som det er. Og jeg kan ligeså godt slå fast med det samme at ø'en der udelukkende er tiltænkt at huse den ene quest der. Jeg synes heller ikke der skal være andre quests på ø'en da det tager fokus væk fra opgaven.

En historie med en masse guf kan vi lave når vi er blevet bedre. Så lad nu være med at få for højtflyvende tanker om vores aller første mod. Wink

Det skal jo bare være et mod der kan give os erfaring med at modde, skrive quests, uddelegere og arbejde sammen om det her. Eneste krav til moddet er at det skal være meget begrænset af omfang (let at gå til), det skal have en quest og det skal indeholde en nogenlunde troværdig historie. Smile

Og vi kan sagtens lave massere af "guf" for vi kan fokusere på at lave nogle virkelig fede få quests, i stedet for en masse ensformige lange noglel... Derudover tænkte jeg på at lave det sådan så man kan få borgen bagefter. Og vi snakker ikke om dungeons osv som ligner de normale. Vi kan også fokusere ordentligt på at gøre dem rigtig fede Smile og så er der jo resten af øen og sådan Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 4:10 pm

Jeps, det skal være kvalitet frem for kvantitet! Wink
Tilbage til toppen Go down
SeeEh




Antal indlæg : 22
Registration date : 28/03/08

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 04, 2008 7:24 pm

Voodoo skrev:
Altså ikke for at være pessimistisk, men hvis vi skal lave noget bugfrit, fedt, detaljeret noget, i den størrelsesorden som i snakker om, så vil det altså tage flere år.

det behøver ikke være sådan at de virkelig store ideer ikke kommer i betragtning fordi det vil tage for meget tid...hvis det er tilfældet at vi kommer i gang med et kæmpe projekt kan vi jo bare vælge de vigtigste ting og lave dem og derefter udvikle vores mod videre så der hele tiden bliver lavet nye kapitler...synes ligeså godt vi kan lave noget stort fra starten af

hvis vi skal afgrænse vores mod synes jeg det bør være landskabets størrelse der skal skæres ned og ikke questene. da de er omdrejningspunkt kan vi lave et land der passer af størrelse til det antal quest vi har i stedet for at lave quest til det størrelse land vi har
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeFre Apr 11, 2008 11:17 pm

God ide Razz.
Tilbage til toppen Go down
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeLør Apr 12, 2008 12:22 am

Ved sq ikke helt. Jeg mener ikke vi skal lave mange kapitler for det vil stadig være et meget stort mod vi får lavet. Det kommer bare til at foregå i etaper. Man skal heller ikke undervurdere den erfaring og følelse det er, at færdiggøre et projekt. Og det mangler vi før vi går i gang med et stort projekt.

Så ganske få quests og et lille land til at starte med. Wink
Tilbage til toppen Go down
Lavopas

Lavopas


Antal indlæg : 54
Age : 30
Localisation : Denmark - Sjælland - Taastrup
Arbejde på projektet : Quest / historie - skriver
Registration date : 17/06/07

Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitimeOns Apr 16, 2008 8:03 pm

CoolFool skrev:
Ved sq ikke helt. Jeg mener ikke vi skal lave mange kapitler for det vil stadig være et meget stort mod vi får lavet. Det kommer bare til at foregå i etaper. Man skal heller ikke undervurdere den erfaring og følelse det er, at færdiggøre et projekt. Og det mangler vi før vi går i gang med et stort projekt.

Så ganske få quests og et lille land til at starte med. Wink

Et kapitel kan jo også være langt tongue
Tilbage til toppen Go down
http://www.ps3fan.dk
Sponsoreret inhold





Coolfool/Voodoo-Ide Empty
IndlægEmne: Sv: Coolfool/Voodoo-Ide   Coolfool/Voodoo-Ide Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Coolfool/Voodoo-Ide
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Coolfool og Mawens ide > Cursed Island (evt. andet navn)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
OBDK :: Projektet :: Generelt-
Gå til: