OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.

ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

Ikke flere ideer!

Go down 
4 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Voodoo
Admin
Voodoo

Antal indlæg : 203
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Ikke flere ideer! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 2:13 am

aah... Og siden vi ikke kan få skibet til at sejle er det vel lidt kedeligt? Aner ikke hvordan man skulle gøre det
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
CoolFool

Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 2:34 am

Vi kunne nøjes med at gøre det på samme måde som du gjorde det i Voodoo Island. Wink
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 11:53 am

Jaa var også sådan jeg ville lave det hvis det var, men altså så skal døren hele tiden skifte hvor man kommer hen hvis man går igennem den?
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 2:35 pm

Ja, altså når man er i Tamriel skal døren skifte til vores nye land og vice versa. Eller har jeg ikke fanget pointen? Razz
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 3:03 pm

jaa altså der er to døre, en i tamriel og en i vores land, men altså hvis man skal sejle rundt i vores land ved jeg ikke hvordan man skal gøre det Smile
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 12, 2008 4:28 pm

Nej nej, der skal bare være 2-3 steder i landet man kan sejle hen til. Dvs. man går ind ad døren i Tamriel og man bliver spurgt om hvilken af de 3 locations man vil til og så lægger skibet til lidt uden for landet så man kan svømme de sidste 50 meter.
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeOns Feb 13, 2008 5:44 pm

ved jeg ikke hvordan man gør. Så tror jeg næsten det er nemmere at lave det sådan så man snakker med en
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeOns Feb 13, 2008 11:39 pm

Ja, det ville være ligeså godt Smile
Mawen

Antal indlæg : 179
Registration date : 26/06/07

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:09 pm

Ja tak, hvad er der nu sket??
Har været væk i en uge pga. skiferie, og nu er historien lavet helt om og fatter ikke hvad der er sket. Troede, vi havde fået en historie og sådan så jeg roligt kunne slappe af og nu er der, en historie jeg ikke fatter.
Troede, du sagde at alle skulle være enige Voodoo
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 12:10 am

1. Læs hvad jeg har skrevet, har vi nogle steder skrevet at det var sådan det var...? Og har jeg ikke hele tiden pointeret at jeg ikke skulle bestemme det og hvad andre mente.
2. Skal vi ligge hele projektet på is når du tager på ferie lige netop der hvor vi andre kan lave mest?

Vi har ikke besluttet noget men har snakket sammen, for at nå frem til en historie som kan bære det her, og ikke er tynd. Og vi har også snakket sammen om andet end hvad der står her.
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 12:17 am

1.) Har ikke sagt noget med i ikke skulle lave noget mens jeg var på ferie, men lave videre på det projekt vi aftalte lige før.
2.) Så send historien til mig for fatter ikke meget af den
3.) Man skal sejle med skib der over
4.) Og der skal være main q
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 12:59 am

1+2. Det vi havde "aftalt" før var jo for tyndt og kunne vi jo ikke bygge et helt univers op omkring. Vi har ikke skrevet en historie vi har prøvet at brainstorme omkring det, og har snakket en hel del omkring det, og prøvet at gøre den så omfattende som muligt. Men jeg ved ikke hvad vores historie skal være, for der er helt klart noget jeg har svært ved at se en logisk forklaring på af de her ting.

3. Ok, vil i så ikke godt være søde at forklare mig hvordan:
- spillerens frihed logisk kan sikres, altså at man som første mand i landet ikke skal tage sig af en masse oficielle ting
- de har misset et kæmpe kontinent på deres planet
- at man ikke bliver behandlet forskelligt fra alle andre i landet, så du kan ryge i fængsel, kan være med i guilds, tale med folk osv helt uden at blive behandlet eller set på som en anden?

Det er sådan set mest det jeg har imod løsningen med skibet. Det ikke så meget fordi jeg har noget i mod at skulle sejle.

4. Ingen har sagt de ikke skulle være der, men deres opbygning og med mindre du har øvet dig og kan finde ud af at lave dem, og ikke sætter al din lid til en som har sagt han ikke rigtigt gider og ikke helt ved om det bliver til noget, så synes jeg at vi skal overveje hvordan vi laver dem og hvor meget som skal scriptes. Jeg synes bare det kunne være fedt med en mere åben main quest. Men har på intet tidspunkt sagt at det er sådan det skal være.
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 2:16 am

- Man kan vel argumentere for at et land som ikke tidligere har været interesseret i at bygge både der er gode nok til at besøge andre steder i verdenen (jf. punkt 2)nok er ret interesserede i at tage imod en på ambassadør vis, emn i stedet er lidt halv-ligeglade. Det er så bare op til os at få spilleren til at tro på den historie.

- Begge lande har hverken ikke kapacitet eller dygtighed nok til at bygge skibe der kan sejle så langt. Og tænk på amerika en gang.... Tamriel har så den her amitiøse bådbygger der har bygget en båd han er overbevist om kan nå det land han mener ligger derude et sted. Projektet har kostet ham mange penge, derfor tager han gerne imod din betaling for at komme med. (Det kunne være en idé til en start man kan tro på)

- Idet man ikke kommer til at adskille sig nævneværdigt fra andre i landet udseendemæssigt skulle det jo kunne lade sig gøre. Der er naturligvis en kulturforskel og lige meget hvor man er fra, kommer man naturligvis i fængsel i et givent land hvis man overtræder deres love. Guilds? Skal der være det?

Du vil jo meget gerne have at man starter helt på en frisk, men det kan vi nok ikke få det til at være. Det bliver et mod hvor man er opdagelsesrejsende og det kommer folk i landet til at vide idet man taler anderledes og opfører sig anderledes. Jeg synes det var et par gode ideer, men mawen har ret i at vi ikke skal forkaste det andet så hurtigt til fordel for noget helt andet. Det vinder vi ikke noget ved.

Vi bør tage det som et prøvemod og få det lavet, ellers kan vi ende med stadig at diskutere historien når TES V engang udkommer... Wink
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 1:33 pm

nej der behøver ikke være guilds, men det jeg mente var, at hvis vi ville tilføje det at det så var realistisk at man startede i bunden af heirakiet.
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 2:15 pm

Altså hvem er Ayliedsne??
Og synes det er mega stened det er på en anden planet af 3 grunde:
1.) Vi går for langt væk fra historien
2.) Hvorfor er naturen osv. ligesom i TES??
3.) Synes det er lidt ladt

Voodoo: Man kan evt. snakke med en mand på et skib eller gå ind på skibet i et rum hvor man kan tale med en
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 2:18 pm

Mawen. Jeg er også klart imod at det skal foregå på en anden planet. Det ville også stride mod voodoos ideer alligevel da man kommer til at virke langt mere fremmed der.
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 2:20 pm

Ja, men altså hvrofor skal man være fremmed på den måde??
Og kan ikke se hvad der er tyndt ved det der andet projekt lige før??
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 5:26 pm

Det er voodoo der gerne vil "starte på en frisk" så man så at sige ikke har noget tilhørsforhold så man blender perfekt ind med de andre i landet. Men det mener jeg er en utopi. Især hvis man kommer fra en anden planet.
Voodoo
Admin
Voodoo

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 7:08 pm

altså min basale ide til en form for forhistorie er at dengang at Ayleid-folket styrede Tamriel, så forsøgte de også i hemmelighed at gøre deres emperie endnu større. De åbnede så en port til en anden verden, som de også underlagde sig. Men de to verdener vidste intet om hinanden. Og da Alessia (eller hvad hun nu hed) startede "revolutionen" imod dem, flygtede nogen igennem portalen og den blev derefter lukket og dens spor blev ødelagt. og ingen har vidst noget om den før nu, hvor universitetet har fundet skrifter om den gamle portal, i en grotte som de havde fundet bag store klipper, som dengang var faldet sammen da de lukkede portalen. De har så i løbet af flere år, hemmeligt været i gang med at åbne den. Da det så lykkes dem, sender de op til flere search parties ind, men ingen vender tilbage. Derfor beder de dig om at tage derind, da de ikke kan udvære flere folk, og så beder de dig om at finde dem.

I den anden verden havde Ayleid folket lige så stor indflydelse og derfor har de to verdener udviklet sig meget ens og deres sprog og kultur er derfor også meget ens.

De afgav måske magten for at trække sig tilbage og leve for sig selv, og måske er der stadig nogen afsides i landet. Efter Ayleid folket trak sig tilbage, og de 7 klaner ikke længere blev holdt nede, begyndte magt kampen om hvilken der skulle styre landet. Der blev det så besluttet at en af klanernes leder blev udråbt til Kirh'an, og at til hver en tid, kunne en anden klans warlord udfordre ham til en tvekamp om magten.

Spillerens opgave består så af flere ting; finde de forsvunde Ayleids, samle artifakter til universitet (klan lederne kan f.eks. have dem uden de ved det, de kan ligge i grotter osv) og så finde, evt. befri og snakke med de forsvunde mages. De kan så hjælpe en på vej med hints om hvor man kan lede osv. Så altså at det handler om at opklare det her, og finde informationer. Alt sammen får verdenen til at virke mere levende, når ingen quests er direkte tvungne, men at de alle har en mening og hjælper dig på din søgen. Men at det i princippet, ville være muligt at finde ting osv før at man har hørt noget om hvor de er, bare ved at rende rundt. Det skal selvfølgelig være sindsygt svært at finde, men at muligheden alligevel er der. Altså at det hele ikke bare er liniært.

Selvfølgelig skal der være en hovedmening i det man laver, altså et main quest, men at man også kan få fede oplevelser helt tilfældigt.

Altså hvis vi forestiller os at vi lige er kommet til Raugir byen. Der går vi så til den lokale inn, for at høre hvad der sker, noget om byen osv. Så hører vi måske
1. at vagterne, for nogle dage siden, kom med nogle som ikke lignede normale forbrydere, og førte dem til fængslet på borgen. (som man på en eller anden måde skal have fri)
2. at Hokec's forfader fik stjålet hornene fra sin hjelm (nogle man evt. kunne finde)
3. at Hokec eftersigenede skulle have en stor samling Ayleid artifakter, deriblandt flere gamle bøger, som han ikke selv er i stand til at læse. (kunne evt. være i interesse for universitetet)

Så kan man så bruge den viden i hvilken som helst rækkefølge man vil. Hvis man f.eks. finder hornene først eller havde fundet dem kunne de evt. virke som løsesum for fangerne eller handles for bøgerne. Men man kan også bare vælge at stjæle dem, bryde ind på borgen og befri fangerne eller hvordan man nu ville. Sådan så spilleren også selv skal ligge sig en plan?

Alt det her er bare mine egne ideer, og det er ikke sådan det SKAL være. Men vil i ikke prøve at gøre noget lignende med jeres ide?
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeMan Feb 18, 2008 5:44 pm

Altså synes bestemt ikke det skal være en anden verden/planet.
Hvis det skal være noget, er det et land i Tamrial.
Ellers synes jeg, den anden historie var meget bedre.
Men ellers så synes jeg, at det skal være et land som de flygtede til.
Synes ikke, man skal være så fremmed og synes man skal have soldater med
CoolFool

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeTirs Feb 19, 2008 12:20 am

Mawen: Mig og voodoo talte lidt om det i går, prøv at komme på msn, så forklarer jeg. Smile
jackjakson

Antal indlæg : 15

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 22, 2008 5:05 pm

Man kan jo også vælge og sige der ingen forskel er, kun at det er et andet sted, der er måske en kultur forskel, men spilleren er jo heller ikke meget for at udtrykke sig selv, hvis man kan sige det sådan.
Man kommer der over med båd et øde sted eller kommer i en grotte kan være lige godt, bare man ikke bliver opdaget.
og så idéen med at lyve, eller bare snak uden om er god, men selvfølelig kan man gøre som du siger coolfool, syndes faktisk det er en rigtig god idé
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeFre Feb 22, 2008 10:27 pm

Ja har du ret i men synes ikke det skal være en anden planet/verden men bare et andet land Very Happy.

P.s. Godt at have dig med i gen JackJackson Razz
jackjakson

Antal indlæg : 15

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeLør Feb 23, 2008 12:13 pm

Mawen skrev:
P.s. Godt at have dig med i gen JackJackson Razz

Jeg gør hvad jeg kan får at være så meget med som muligt
Mawen

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitimeSøn Feb 24, 2008 10:36 pm

Ok godt Razz
Sponsoreret inhold

IndlægEmne: Sv: Ikke flere ideer!   Ikke flere ideer! - Page 2 Icon_minitime

Ikke flere ideer!
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Ideer osv.