- Citat :
- Derfor synes jeg ikke der skal være en liniær main quest linie
Lig mærke til liniær, jeg skriver der skal være en hoved historie i moddet, men at jeg ikke synes det skal være sådan så din "intuition"/map marker siger du skal gå op til lille hytte afsides alt andet. Altså at spilleren selv skal tænke og sætte sig lidt ind i hvordan tingene fungere? så vil spil oplevelsen jo også være meget mere varieret end hvis du bare følger den her quest-line. Altså du vil have en main-quest på den måde at du skal finde de her search-parties, og det kan så medføre at du bliver blandet ind i alt muligt på vejen, måske skal du være medlem af en af klanerne før du kan få en af dem fri, måske skal du rede dem fra pirater eller noget helt andet. Men jeg synes bare ikke at det skal være sådan så du på forhånd ved hvor du skal gå hen og hvad du skal gøre, men at man sådan selv skal regne det lidt ud? lave det sådan så det ikke bliver kedeligt at selv at løse "gåderne" men at spilleren nogle gange er nødt til at tænke, og bruge sine evner på bedste vis for at nå sit mål? at questene kan løses på flere måder hvis de ikke er så liniære.
F.eks. hvis vi siger at en af de her mages fra universitetet holdes fanget på en borg.
eks. 1. Din questlog siger du skal gå ind i gennem kloaken, derinde skal du så gå til højre, så til venstre og så til højre igen og op gennem lemmen. Så følger du din map marker ned til hvor fangen er og finder så ud af den er låst, og så på dit kompas kan du så se på dit kompas hvor vagten med nøglen er. Så får du nøglen og befrier fangen og går ud hvor du kom fra. Og så får du en ny map marker med hvor du skal gå hen eller noget.
eks. 2. Når du har snakket med forskellige npc'er og spurgt om rumors har flere snakket om at en af klanerne skulle have fanget en mystisk fange, og ført ham med sig til deres borg. Du tager så hen til borgen, og undersøger den, og observere. Så er der måske en hel række måder at gøre tingene på. Måske søger de en ny tjener, og du så kan bruge det som en undskyldning for at komme ind, men så må du stadig få sneget dig ned i kælderen, måske melder du dig som vagt, måske opdager du en indgang til kloaken og sniger dig ind der. Så vil du måske bare støde på andre forhindringer, måske sniger du dig bare ind om natten, eller bare hugger dig vej igennem det hele. Så kan der være mange flere muligheder uden at det behøver at være lavet enormt avanceret. Så når du har befriet ham kan han evt. give dig et slags spor til hvordan du måske kan finde en ny, men uden at du direkte får at vide hvad du skal gøre.
Men rækkefølgen for hvornår du vil gøre hvad er ikke lagt fast, og man har massere af tid til at gøre alt muligt andet. Vi kan måske på nogle tidspunkter udbygge med flere og flere quests, måske guilds man kan joine. altså synes bare det virker mere realistisk at man laver alt muligt andet, når det ikke ligger fast hvad man skal gøre i hvilken rækkefølge. Sådan så hver af dem du befrier er sin egen historie, og så kan de være med til at give en et billede af en større historie.
Men hvis i synes vi bare skal have en historie som man bare følger og så bliver udnævnt til et eller andet er det vel også fint, synes bare det kunne være sjovt at lave noget nyt og noget som krævede lidt tankevirksomhed.
Har researched lidt, og altså Aylied folket brugte jo deadra krafter i krig for at overtage andre lande, hvorfor kunne de ikke evt. ha brugt samme krafter til at åbne en portal til en anden verden for også at erobre den? det kan så være de aldrig fik fuldendt projektet og aldrig fik åbnet portalen, men at universitetet måske har fundet skrifter om det, og så i hemmelighed har prøvet at fuldende det. Kan også være at Aylied engang havde levet på begge sider, men på et tidspunkt blev forbindelsen i mellem de to verdener afbrudt. Altså det synes jeg ville binde landet mere sammen med tamriel, end at det ligger på samme planet men at der bare aldrig før havde været nogen som havde været interesserede i at rejse ud og se om der var andet land.