OBDK
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OBDK

Danish Oblivion modding team.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Start til moddet

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 12:51 am

Jeg tænkte at The Arcane University har åbnet en portal til en anden verden, så de på den måde hænger sammen. De kan evt. ha fulgt en gammel bog eller noget. Men der er allerede alt for mange af deres folk som ikke er vendt tilbage så du må drage afsted alene. Det kan f.eks. være 3 search parties. Når du i starten kommer ind i verdenen har du ingen quests. Men du vil få nogle spor at gå efter. F.Eks. kan du høre nogle npc'er snakke om at nogle den lokale Warlords folk førte nogle besynderligt klædte folk med sig for få dage siden, og på den måde få en ide om hvad der sker. Jeg synes det fedeste vil være at gå på opdagelse i verdenen. Derfor synes jeg ikke der skal være en liniær main quest linie. Hellere sådan så der er en gennemgående historie som vil udforme sig efter hvordan du rejser, så hvis du nu rejser mod øst vil det være det ene search party du finder først, eller hvis du rejser vest et andet. Der skal ikke være nogle pile eller noget, spilleren skal selv prøve at tænke over hvor de mon kan være, så det ikke er så nemt. Når du så finder de forskellige search parties så skal du løse forskellige opgaver for dem, nogle finder du måske ud af er spærret inde af pirater og skal befries, nogle har brug for et specielt artifact du skal finde, og nogle andre er måske blevet splittet op og du skal så finde de der er blevet væk. På den måde så vil det virke mere "realistisk" så questene ikke er af gigantiske dimensioner som om du er en eller anden "chosen one" men i stedet nogle som man måske bedre kan relatere til Smile

Det er meget muligt at i måske synes noget andet så bare post jeres kritik Smile
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 12:51 am

Kan godt se at det er meget rodet, undskyld :S
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
CoolFool




Antal indlæg : 106
Arbejde på projektet : Redaktør
Registration date : 31/05/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 1:47 am

Jeg synes faktisk godt om din idé. Det vil også gøre det nemmere for os at lave moddet. Men jeg synes stadig at landet skal være en del af Tamriel. Smile
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 12:46 pm

For det første vil også sige, at landet skal være en del af Tamriel og synes at der skal være en main q da det er det folk mest går efter.
For det andet synes jeg heller ikke det er så sjovt at udforske i længden, og vores mod skal jo også være spændene
Tilbage til toppen Go down
Voodoo
Admin
Voodoo


Antal indlæg : 203
Age : 32
Localisation : Fredensborg
Arbejde på projektet : Project-leader
Registration date : 30/05/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 08, 2008 6:29 pm

Citat :
Derfor synes jeg ikke der skal være en liniær main quest linie

Lig mærke til liniær, jeg skriver der skal være en hoved historie i moddet, men at jeg ikke synes det skal være sådan så din "intuition"/map marker siger du skal gå op til lille hytte afsides alt andet. Altså at spilleren selv skal tænke og sætte sig lidt ind i hvordan tingene fungere? så vil spil oplevelsen jo også være meget mere varieret end hvis du bare følger den her quest-line. Altså du vil have en main-quest på den måde at du skal finde de her search-parties, og det kan så medføre at du bliver blandet ind i alt muligt på vejen, måske skal du være medlem af en af klanerne før du kan få en af dem fri, måske skal du rede dem fra pirater eller noget helt andet. Men jeg synes bare ikke at det skal være sådan så du på forhånd ved hvor du skal gå hen og hvad du skal gøre, men at man sådan selv skal regne det lidt ud? lave det sådan så det ikke bliver kedeligt at selv at løse "gåderne" men at spilleren nogle gange er nødt til at tænke, og bruge sine evner på bedste vis for at nå sit mål? at questene kan løses på flere måder hvis de ikke er så liniære.
F.eks. hvis vi siger at en af de her mages fra universitetet holdes fanget på en borg.
eks. 1. Din questlog siger du skal gå ind i gennem kloaken, derinde skal du så gå til højre, så til venstre og så til højre igen og op gennem lemmen. Så følger du din map marker ned til hvor fangen er og finder så ud af den er låst, og så på dit kompas kan du så se på dit kompas hvor vagten med nøglen er. Så får du nøglen og befrier fangen og går ud hvor du kom fra. Og så får du en ny map marker med hvor du skal gå hen eller noget.
eks. 2. Når du har snakket med forskellige npc'er og spurgt om rumors har flere snakket om at en af klanerne skulle have fanget en mystisk fange, og ført ham med sig til deres borg. Du tager så hen til borgen, og undersøger den, og observere. Så er der måske en hel række måder at gøre tingene på. Måske søger de en ny tjener, og du så kan bruge det som en undskyldning for at komme ind, men så må du stadig få sneget dig ned i kælderen, måske melder du dig som vagt, måske opdager du en indgang til kloaken og sniger dig ind der. Så vil du måske bare støde på andre forhindringer, måske sniger du dig bare ind om natten, eller bare hugger dig vej igennem det hele. Så kan der være mange flere muligheder uden at det behøver at være lavet enormt avanceret. Så når du har befriet ham kan han evt. give dig et slags spor til hvordan du måske kan finde en ny, men uden at du direkte får at vide hvad du skal gøre.
Men rækkefølgen for hvornår du vil gøre hvad er ikke lagt fast, og man har massere af tid til at gøre alt muligt andet. Vi kan måske på nogle tidspunkter udbygge med flere og flere quests, måske guilds man kan joine. altså synes bare det virker mere realistisk at man laver alt muligt andet, når det ikke ligger fast hvad man skal gøre i hvilken rækkefølge. Sådan så hver af dem du befrier er sin egen historie, og så kan de være med til at give en et billede af en større historie.

Men hvis i synes vi bare skal have en historie som man bare følger og så bliver udnævnt til et eller andet er det vel også fint, synes bare det kunne være sjovt at lave noget nyt og noget som krævede lidt tankevirksomhed.

Har researched lidt, og altså Aylied folket brugte jo deadra krafter i krig for at overtage andre lande, hvorfor kunne de ikke evt. ha brugt samme krafter til at åbne en portal til en anden verden for også at erobre den? det kan så være de aldrig fik fuldendt projektet og aldrig fik åbnet portalen, men at universitetet måske har fundet skrifter om det, og så i hemmelighed har prøvet at fuldende det. Kan også være at Aylied engang havde levet på begge sider, men på et tidspunkt blev forbindelsen i mellem de to verdener afbrudt. Altså det synes jeg ville binde landet mere sammen med tamriel, end at det ligger på samme planet men at der bare aldrig før havde været nogen som havde været interesserede i at rejse ud og se om der var andet land.
Tilbage til toppen Go down
https://obdk.danskforum.net
Qazzax




Antal indlæg : 17
Localisation : Danmark
Arbejde på projektet : Quest Leder
Registration date : 28/07/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeLør Feb 09, 2008 1:52 pm

Jeg har en ide om at man skal rejse gennem forskellige verdener for at komme til det land i snakker om. Verdenerne behøver ikke være mere end en lille skov eller et slot. Man skal så rejse igennem flere portaler for at komme rundt mellem verdenerne og nogle gange skal man have hjælp af F.eks ensomme troldmænd der bor på gigantiske slotte på toppen af verdens største is-bjerg eller små gnomer der bor i underjordiske grotter. Jeg tror det kan blive fedt hvis selve rejsen kan blive en større del af moddet end bare main-questen.

Måske lidt rodet, men sådan går det når man laver brainstorm Smile
Tilbage til toppen Go down
jackjakson




Antal indlæg : 15
Age : 32
Registration date : 31/05/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 22, 2008 5:42 pm

Hvis vi bruger din metode voodoo.
Så bliver der jo meget meget mere arbejde med at lave det.
Hvis der skal være en vej der, så skal der også være en vej der.
Ved hver quest. Hvis vi siger der skal være 4 måder at komme ind på som minimum. så bliver det til et helt stort arbejde hvis der nu er 200 quests.
For hver gang der er en vagt der skal påvirkes så skal man jo selv ind og lave det
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 22, 2008 10:29 pm

I skal også tænke på det ødlæggger historien hvis det er en anden planet/verden.
For hvorfor ser folk fx. ud som denne planet.
Tilbage til toppen Go down
Mawen




Antal indlæg : 179
Age : 31
Registration date : 26/06/07

Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitimeFre Feb 22, 2008 10:31 pm

Men det jeg har læst af din historie er godt Voodoo Very Happy.
Og fin ide til main q hvis Jomik ikke hjælper os.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Start til moddet Empty
IndlægEmne: Sv: Start til moddet   Start til moddet Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Start til moddet
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
OBDK :: Projektet :: Generelt-
Gå til: